De ce să deparazitezi câinele împotriva Giardiei?

deparazitare-giardia-medic-veterinar-sibiu

Foarte mulți proprietari de câini își iubesc companionul însă afirmă că în lipsa timpului liber și din cauza presiunii de la job sau a banilor, omit să meargă cu animăluțul să îi facă deparazitare internă. Total greșit!

Dacă vă iubiți câinele, atunci fiți responsabili și mergeți cu el la veterinar ori de câte ori este nevoie. Faceți-vă timp și pentru sănătatea lui pentru că altfel veți avea numai de suferit și voi și el.

În articolul de astăzi vă vom vorbi despre cum se manifestă Giardia și cum pot contacta animalele această infecție. Haide să aflăm cele mai importante lucruri despre Giardia la câini!

Giardia este un parazit intestinal, întâlnit atât la câini, cât și la pisici și prezintă două etape ca și manifest: etapa de trofozoit mobil și cea de chist stabil. Giardia se poate lua din mediu, din bălțile de afară, din apa de băut contaminată cu fecale și chiar prin perierea blănii. Se transmite și de la alți câini deja infestați.

Dacă nu știați, Giardia poate afecta și oamenii tocmai de aceea trebuie să vă îngrijiți ca mediul de locuit să fie tot timpul curat și să protejați animalul de companie, mergând frecvent cu el la controale de rutină. Giardia se poate transmite din blana câinelui prin mângâiere sau prin scaunul câinilor infestați.

Ca și simptome ale Giardiei, trebuie să fiți foarte atenți la câine și dacă observati diaree, scaderi bruște în greutate sau stări de vomă, mergeți cu el la veterinar. Trebuie să știți că o etapă severă a Giardiei poate duce chiar la decesul câinelui. La om, Giardia se manifestă prin crampe stomacale sau vărsături. Simptomele pot persista destul de mult așa că va trebui să faceți o vizită atât la veterinar cu câinele, cât și la medicul uman pentru dumneavoastră.

Obligatoriu de reținut!

Deparazitarea împotriva Giardiei se poate face câinilor încă de la vârsta de 6 săptămâni. Vă sfătuim să cereți sfatul veterinarului și să țineți la distanță Giardia prin deparazitare internă regulată.

Voi ce faceți pentru a vă menține sănătos câinele?

Programare consult Veterinar Sibiu